قطعا بسیاری از شما دوستان نام این ماده پرکاربرد را شنیده اید و می دانید که در صنعت زیبایی و سلامت استفاده بسیار زیادی دارد.اما باید بگوییم که وازلین با خواص ترمیمی که برای پوست دارد,می تواند تا حدی هم به بهتر شدن وضعیت بیماری های نشیمنگاه مانند بواسیر و شقاق هم کمک کند و از این رو ما تصمیم گرفتیم که مقاله ای در رابطه با نحوه استفاده از وازلین برای بواسیر بنویسیم تا شما دوستان هم بتوانید تصمیم بگیرید که آیا این کار درست است یا خیر.

وازلین از جمله مووادی است که قیمت مناسبی داشته و تقریبا هر شخصی می تواند آن را تهیه کند و برای نگهداری از پوست خود به کار بگیرد.در نظر داشته باشید که این ماده در ابتدا در انگلیس و در دهه 80 به وجود آمد و در سال های ابتدایی توانست توجه بسیاری از افراد و کارخانه ها را به سمت خود جلب کند.تمام این موارد نشان دهنده کاربرد بسیار بالای وازلین هستند که بر هیچکس پوشیده نیست! مورد دیگری که باید به شما بگوییم این است که معمولا افراد این تصور را دارند که پکیج های گیاهی و در کل روش های سنتی می توانند دقیقا مانند لیزر یا جراحی سنتی عمل کنند و بیماری را به طور کامل از بین ببرند,اما اگر اینطور بود که دیگر بیمارستان یا ی برای این کار به وجود نمی آمد و شما دوستان هم باید توجه داشته باشید که گول سایت ها و پیج های فروشنده پکیج های گیاهی را نخورید.این افراد در ابتدا به شما ضمانت می دهند که پکیج های گیاهی به خوبی عمل می کنند و بعد از مدتی متوجه تغییرات خواهید شد! اما این تغییرات گاهی مواقع بسیار جزئی هستند و در برخی از زمان ها هم بیماری بعد از مدت کوتاهی دوباره باز می گردد.

بواسیر چیست و چطور به وجود می آید؟

گاهی مواقع پیش می اید که افراد بیماری های نشیمنگاه را با یکدیگر اشتباه می گیرند و به همین خاطر باید به خوبی با انواع آنها و تفاوتشان آشنا باشید.بواسیر که با نام هموروئید شناخته می شود,شایع ترین بیماری مقعدی است که متاسفانه همه ساله میلیون ها نفر به آن مبتلا می شوند و از این بین تعدادی نیاز به لیزر خواهند داشت.دلیل اصلی به وجود آمدن بواسیر این است که فشار زیادی به رگ های اطراف مقعد وارد می شود و همین فشار به مرور زمان باعث تورم و التهاب آنها خواهد شد.از طرفی دیگر گاهی مواقع مقدار تورم به حدی می رسد که رگ ها نوعی بافت اضافه (بافت افتاده) را به وجود می آورند که در اثر فشار دفع یا نشستن به بیرون از مقعد راه پیدا می کنند.

بواسیر بر اساس محل تشکیل به دو نوع داخلی و خارجی تقسیم می شود که این دو دقیقا برعکس یکدیگر هستند (از نظر علائم) و نکته مثبت هم این است که اصلا جای نگرانی نیست! چرا که هر دو مورد به راحتی و در مدت 20 دقیقه با کمک لیزر از بین خواهند رفت و دیگر هم باز نخواهند گشت.شما می توانید از وازلین برای درمان بواسیر خارجی و داخلی استفاده کنید که برای داخلی کار کمی سخت تر خواهد بود,چرا که دسترسی کامل به ناحیه مورد نظر نخواهید داشت.

بواسیر داخلی

هموروئید داخلی که در داخل مقعد به وجود می آید در بیش از 90% مواقع با خونریزی همراه است که این خونریزی در روزهای ابتدایی بسیار اندک بوده و در هنگام دفع قابل مشاهده است.البته گاهی مواقع فرد بیماری متوجه مشکل نمی شود و بعد از مدتی که شدتش بیشتر شد خواهد فهمید.از طرفی دیگر دیده شده است که بیماران به دلیل نداشتن درد (بواسیر داخلی درد ندارد) اهمیتی به این بیماری نمی دهند و تصور می کنند که خود به خود از بین می رود! اما اگر این اتفاق نیوفتد بیماری روز به روز شدت بیشتری پیدا کرده و حتی ممکن است دچار عفونت شود.البته این تمام ماجرا نیست و خود بواسیر داخلی بر اساس شدت بیماری به 4 گروه مختلف تقسیم می شود که بر اساس مقدار خونریزی و بافت بیرون زده با یکدیگر تفاوت دارند.

بواسیر خارجی

دومین موردی که می خواهیم به آن اشاره داشته باشیم,بواسیر خارجی است که دقیقا برعکس نوع داخلی با درد همراه بوده و خونریزی ندارد.همین درد را ما می توانیم یک نکته مثبت در نظر داشته باشیم که دقیقا مانند یک اهرم فشار برای بیمار عمل می کند و باعث می شود که فرد در سریع ترین زمان ممکن به پزشک مراجعه کند.خوشبختانه این نوع بواسیر به دلیل اینکه در خارج از مقعد تشکیل می شود به راحتی قابل تشخیص بوده و نیازی به آزمایش یا موارد خاص ندارد (معمولا) و از طرفی دیگر روش های درمان خانگی هم بهتر رویش جواب می دهند.

← همچنین بخوانید : روش های کاهش درد بیماری بواسیر (در خانه)

استفاده از وازلین برای درمان بواسیر

استفاده از وازلین بسیار راحت بوده و تنها کافیست روزی 3 بار آن را بر روی ناحیه بواسیری بزنید و حدود 15 دقیقه صبر کنید تا به طور کامل اثر کند.وازلین از موادی تشکیل شده است که تاثیر زیادی بر سرعت ترمیم شدن پوست و کاهش التهاب می گذارند و از این رو در بسیاری از لوازم آرایشی – بهداشتی کاربرد دارد.برای بیشتر اثر کردن وازلین می توانید ساسیر روش های خانگی از جمله تشت اب گرم و مصرف ملین ها هم در نظر داشته باشید که در مدت زمان سریع تری به نتیجه برسید.