هموروئید یا همان بواسیر جزو آن دسته از بیماری هایی می باشد که تقریبا هر شخصی یکبار نامش را می شوند و می توان گفت در تمام کشورهای دنیا یک مشکل به نسبت شایع به حساب می آید.به طور کلی روش های زیادی برای درمان بواسیر وجود دارد که این مقاله قسمتی از آنها را با هم مرور خواهیم کرد و در ادامه هم نگاهی به هموروئید ترومبوزه میندازیم.البته در نظر داشته باشید که روش درمان تمام انواع بواسیر یکسان بوده و با کمک لیزر در مدت 20 الی 30 دقیقه به طور کامل برداشته می شود.

متاسفانه بسیاری از بیماران تا مشکلات جدی برایشان به وجود نیاید به پزشک مراجعه نمی کنند و همین باعث می شود که بواسیر ترومبوزه در فرد به وجود بیاید و نیاز به لیزر باشد.شاید این سوال را بپرسید که آیا می توان با روش های سنتی و خانگی به طور کامل بیماری را از بین برد یا خیر؟ در جواب باید بگوییم که تنها حالت ضعیف بواسیر با کمک روش های خانگی درمان خواهد شد و نباید چندان امیدی داشته باشید.

هموروئید و انواع آن

خب قبل از هر چیزی بهتر است در ابتدا خود بیماری را به شما دوستان معرفی کنیم و ببینیم که اصلا هموروئید ترومبوزه جزو کدام دسته به حساب می اید و در روزهای ابتدایی چه علائمی دارد.به طور کلی ما دو نوع بواسیر داریم که یکی در داخل ناحیه مقعدی و دیگری در اطراف آن تشکیل می شود که به ترتیب بواسیر داخلی و خارجی نام می گیرند.نکته مثبت در رابطه با بواسیر و سایر بیماری های نشیمنگاه این است که همگی با کمک لیزر درمان می شوند و نیازی به هیچگونه نگرانی نیست! بواسیر داخلی با خونریزی بسیار اندک (اغلب بر روی مدفوع ) شروع شده و به مرور زمان شدتش بیشتر می شود تا جایی می رسد که فرد نمی تواند کارهای روزمره خودش را انجام دهد.از طرفی دیگر رگ های متورم باعث ایجاد یک نوع بافت اضافه در بدن فرد می شوند که به آن افتادگی بواسیر می گوییم.

اما نوع خارجی بواسیر دیگر خونریزی ندارد و تنها درد است که بازار آزارتان خواهد شد.البته ناگفته نماند که درد در روزهای ابتدایی حالت سوزش دارد و به همین خاطر ممکن است کسی آن را جدی نگرید,اما بعد از مدتی ممکن است به جایی برسد که حتی نتوانید یکجا بشینید و به همین خاطر است که باید بلافاصله پس از مشاهده بیماری,به پزشک متخصص مراجعه کنید.از طرفی دیگر تشخیص این بیماری نسبت به نوع داخلی ساده تر بوده و می توان با یک نگاه و بررسی علائم ظاهری,متوجه حضورش در بدن شد.

هموروئید ترومبوزه چیست؟

زمانی که خون و لخته در زیر پوست ناحیه بواسیری جمع می شود و رنگی بنفش (حالت کبود) به آن می دهد,بواسیر ترومبوزه نام می گیرد که می تواند بسیار دردناک باشد.این نوع از هموروئید را می توانیم بدترین نوع در نظر داشته باشیم که تنها درصد کمی از افراد مبتلا می شوند.به هر حال شما به هیچ عنوان نباید برای ترومبوزه از روش های خانگی استفاده کنید که قطعا وقت تلفی خواهد بود و تاثیری نمی گذارد.در حال حاظر تنها راه های درمان کمک گرفتن از لیزر و جراحی سنتی می باشد که هر کدام یک سری مزایای مخصوص به خودشان را دارند.البته ما برخی از مواقع شاهد این هستیم که فروشگاه های اینترنتی یا صفحات اینستاگرام اقدام به فروش محصولات گیاهی برای درمان انواع بیماری های نشیمنگاه می کنند که باید بگوییم که این موارد تنها برای یک مدت کوتاهی باعث تسکین می شوند و بعد از مدتی بیماری دوباره به حالت اول خود باز خواهد گشت و به همین خاطر باید با دقت و مشورت با پزشک متخصص,بهترین روش های درمان را برای خود انتخاب کنید.

در نظر داشته باشید که این نوع بواسیر معمولا با درد زیادی همراه است و اگر کاری برایش انحام ندهید حتی ممکن است دچار عفونت شده و این عفونت در سایر نقاط بدن هم پخش شود.البته ظاهر بیماری به حدی است که کمتر کسی می تواند آن را نادیده بگیرد!

درمان بواسیر ترومبوزه با لیزر؟

همانطور که گفته شد برای اینکه درد یا خونریزی در طول درمان نداشته باشید و اینکه کار در سریع ترین زمان ممکن و بدون بازگشت انجام شود,پیشنهاد ما لیزر است که بیشتر بیماران این روش را انتخاب می کنند.از طرفی دیگر کل عمل با لیزر حدود 20 دقیقه طول خواهد کشید و نیازی به صبر برای رسیدن نوبت هم نخواهید داشت.مورد آخری که باید به آن اشاره داشته باشیم این است که به دلیل کوچک بودن محل زخم و نداشتن پانسمان,دوره نقاهت بسیار کوتاه بوده و بیمار می تواند بعد از 1 – 2 روز به زندگی عادی خود برگردد و در این بین باید یک سری موارد را رعایت کند که بعد از لیزر درون یک برگه تحویل داده خواهد شد (همچنین می توانید در هر ساعت از شبانه روز با مشاور خود تماس بگیرید).

سخن آخر

ما در کلینیک تن آرا با داشتن تجهیزات پیشرفته لیزر (CO2) و کادری مجرب به همراه +10 سال سابقه فعالیت در زمینه درمان بیماری های نشیمنگاه,می توانیم مشکل شما دوستان را در کمترین زمان ممکن با بهترین تعرفه برطرف کنیم و تنها کافیست همین حالا با شماره های داخل سایت تماس بگیرید.