بیماری بواسیر که در جوامع امروزی شیوع بسیار زیادی داشته می تواند در صورت عدم درمان,باعث بروز مشکلات بیشتری برای افراد شود و به همین خاطر می بایست تا حد امکان سریعا به دنبال راهی برای از بین بردنش باشید.البته باید در نظر داشته باشید که درمان بواسیر خونی هیچ تفاوتی با درمان بواسیر غیر خونی ندارد و هر دو را می توانید با کمک لیزر در مدت بسیار کوتاه از بین ببرید.بواسیر خونی در اغلب مواقع نوع داخلی می باشد که بدون درد بوده و تنها باعث بروز خونریزی در بیمار می شود و به همین خاطر بسیاری از افراد در روزهای ابتدایی اهمیت چندانی به آن نمی دهند.

خب پیشنهاد ما این است که قبل از شروع توضیحات در رابطه با روش های درمان,کمی از خود بیماری اطلاعات به دست بیاوریم و ببینیم که اصلا چرا به وجود می آید و روش های پیشگیری چگونه هستند (می توانید این قسمت را نخوانید).به طور کلی بواسیر جزو آن دسته از بیماری های نشیمنگاهی به حساب می آید که هر کسی می تواند به آن مبتلا شود و به همین خاطر باید به خوبی مراقب خود باشید و مواردی که گفته خواهد شد را رعایت کنید.

بواسیر و انواع آن

خود بیماری بواسیر یعنی التهاب و تورم رگ های اطراف ناحیه مقعدی به دلیل وجود فشار بیش از اندازه که به مرور زمان بیشتر شده و به جایی می رسد که فرد نمی تواند کارهای روزمره خودش را به خوبی انجام دهد.البته هموروئید می تواند به دلایل مختلف از جمله وراثت یا رژیم غذایی/ورزشی نامناسب هم به وجود بیاید که در ادامه بررسی خواهیم کرد.

از طرفی دیگر بواسیر بر اساس محل پیدایش به دو نوع داخلی و خارجی تقسیم می شود که نوع داخلی با خونریزی همراه بوده و معمولا بیمار دردی ندارد! همین نداشتن درد می تواند بیمار را از شروع درمان باز دارد که این کار به ضررش تمام خواهد شد.به مرور زمان,رگ های متورم باعث ایجاد نوعی بافت اضافه می شوند که در هنگام فعالیت یا نشستن های طولانی ظاهر خواهد شد.نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که بواسیر داخلی شدت های مختلفی دارد که اساس میزان بیرون زدگی بافت و خونریزی تقسیم بندی می شوند.شما می توانید در مراحل ابتدایی بیماری از روش های سنتی برای درمان بواسیر خونی یا غیر خونی استفاده کنید و فقط بهتر است قبل از هر کاری با یک پزشک مشورت داشته باشید.

نوع بعدی,بواسیر خارجی نام دارد که در اطراف سوراخ مقعدی به وجود می اید و معمولا به راحتی قابل تشخیص است.در این حالت دقیقا برعکس نوع داخلی,فرد در روزهای ابتدایی درد کمی خواهد داشت و از آن طرف خبری از خونریزی نیست.اما همینطور که جلوتر می رود,شدت درد بیشتر شده و تا جایی ادامه دارد که بیمار حتی توانایی نشستن هم نخواهد داشت (در موارد حاد و نادر) و به همین خاطر است که همیشه می گوییم بدون خجالت سریعا به پزشک مراجعه کنید.

نیاز به مشاوره رایگان داری؟

شما می توانید همین حالا با کارشناسان کلینیک تن آرا تماس بگیرید و از مشاوره رایگان خود استفاده کنید.این مورد برای تمامی افراد از جمله اعضای سایت می باشد.

روش های درمان بواسیر خونی

همانطور که گفته شد,روش های زیادی برای درمان این بیماری وجود دارند که متاسفانه تعداد زیادی از آنها کارساز نیستند و تنها به قصد خالی کردن جیب شما به وجود آمده اند.برای مثال برخی از فروشگاه ها اقدام به فروش پکیج های گیاهی به شکل تضمینی می کنند که باید بگوییم کاملا دروغ بوده و بعد از مدتی بیماری دوباره باز می گردد و شما هم هیچ کاری نمی توانید انجام دهید.اگر این روش ها واقعا بیماری را به طور کامل درمان می کردند,دیگر کلینیک یا بیمارستانی وجود نداشت و به همین خاطر باید به خوبی حواستان را جمع کنید.

لیزر بواسیر

در حال حاظر بهترین و سریع ترین روش درمان به حساب می آید که بیماری را به طور کامل از بین می برد و امکان بازگشت هم وجود ندارد.در این روش از دستگاه CO2 به همراه بی حسی موضعی استفاده خواهد شد که بیمار هیچگونه درد و خونریزی نداشته و کل کار هم حدود 20 دقیقه طول می کشد.همچنین دوره نقاهت بسیار کوتاه 1 – 2 روزه باعث شده است که به انتخابی مناسب برای افراد شاغل تبدیل شود و دیگر نیازی نیست 1 ماه در خانه استراحت کنید.از جمله مهمترین مزایای لیزر می توانیم موارد زیر را نام ببریم :

• در این روش به هیچ عنوان از بیهوشی یا بی حسی نخاعی استفاده نمی شود و به همین خاطر تمام افراد می توانند انجام دهند.
  • به دلیل استفاده از لیزر و وجود زخم بسیار کوچک,محل لیزر در مدت چند روز به طور کامل بسته می شود و از آن طرف هم احتمال عفونت به صفر رسیده است.
  • به طور کلی خود عمل لیزر (بدون مدت زمان اثر بی حسی) بین 15 الی 20 دقیقه زمان خواهد برد.
  • شما در همان روز مراجعه می توانید لیزر انجام دهید و راهی خانه شوید.
  • هزینه مناسبی دارد.

جراحی سنتی

در مرحله بعدی می توانید به سراغ جراحی سنتی بروید ک ما چندان پیشنهاد نمی کنیم و برای افراد شاغل و کسانی که وقت زیادی ندارند اصلا مناسب نیست.چرا که خود عمل حدود 2 ساعت زمان می برد و از طرفی دیگر دوره نقاهت حدود 15 – 30 روز خواهد بود و این مورد کاملا بستگی به شرایط جسمی شما دارد.به همین خاطر است که کمتر کسی به سراغ جراحی سنتی می رود.البته هزینه تمام شده این مورد نسبت به لیزر کمتر بوده و در بیمارستان های دولتی انجام می شود.

در نظر داشته باشید که هیچکدام از کلینیک های لیزر از جمله تن آرا,دفترچه بیمه قبول نمی کنند.